Un aspirator mare

imagesCAO1L2HY

–          Mara, ce vrei sa te faci cand vei fi mare?

–          Mare!

–          Nu te prostii! Asta nu e meserie. Este o masura. Masurile nu mai sunt de viitor!

–          Eu cred in viitor! Vreau sa fiu mare ca sa fac lucruri care sa conteze. Sa vorbeasca lumea de ele, poate chiar sa planga un pic, asa, de emotii. Sa-mi aduc si eu aminte de ele cand redevin mica.

–          Copila,ca sa fii mare trebuie sa iti alegi mai intai o meserie. Ca toti oamenii de paie. Sa te pregatesti pentru ea si apoi sa-ti pui ecuson. Sa stii ca ai devenit carierista.

–          Atunci vreau sa ma fac observator. Sa privesc oamenii, din rai pana –n mocirla, via purgatoriu. Sa le adulmec frica, si ura si regretul. Sa stau cu mana streasina la geamul sufletului lor si sa privesc in zare. Sa ma minunez de fiecare rasarit de soare si de curcubeu. Sa apar si la TV. Cu burtiera, da, musai sa fie cu burtiera. Vor scrie sub numele meu „vindecator”. Rahat, sa scrie cum vor, ce-mi pasa? Poa sa-mi zica si aspirator. De vise intrerupte, de fete cazute si de lacrimi. Dar sa fie din ala fara sac, sa pot sa vars cu usurinta praful adunat cu atata migala, sa nu-mi ramana panza imbibata in el. Si sa aiba putere mare de aspirare….peste 2000 de w. Turbo, draga! Din ala care atunci cand intra-n functiune apare un vartej ce starneste tot praful in aer. Uite-asa, te uiti mai intai la el cum pluteste, firiciel cu firicel….toata murdaria ascunsa pe sub presuri sau pitita miseleste-n colturi. Si apoi cum dispare pentru totdeauna…..Dar nu-i nimic, se va aseza altul!

Leave a Reply

