Un prieten stabil

Am un prieten copac. Nu, nu este o figura de stil menita sa evidentieze nebunia prietenilor mei. Este chiar un copac. Un corcodus frumos, instalat confortabil langa gura de metrou de la Eroilor.

images

Ne stim de vreo 10 ani. Erau vremuri cand il vizitam des. Era primul copac inflorit din Bucuresti pe care il vedeam primavara….si ma bucuram ca este el. De la un timp ne vedem mai rar; responsabilitati multe, timp putin!Nu e suparacios, ma asteapta cand am ocazia sa ma opresc pe la el, sa il salut, sa ii zambesc, sa ma bucur ca ii sade bine anotimpul. Imi raspunde mereu cu aceeasi liniste molipsitoare. Stiu ca a vazut multe….ehe, numai eu cate I-am povestit, dar el nu se descurajeaza si continua sa fie acolo, sa-ti sustina privirea.In seara asta ne-am intalnit intamplator…. I-am poposit o vreme alaturi caci este intelegator si nu pleaca nicaieri. Nu I-am vorbit, caci nu eram in stare, doar l-am ascultat fosnind.

imagesCAYYVLW2

Mi-a zis sa-mi sterg obrazul caci toate trec precum lui florile si frunzele si chiciura de pe crengi si el candva, nu prea tarziu, si clipa de acum si copilul nou-nascut, si a lui imbratisare. Si totul cica e lipsit de sens precum bolovanul lui Sisif la deal. Si-ti poate fi scapare doar bucuria pentru fiecare venire si plecare si pentru tot ce fost-a intre ele. Pe cuvant ca asa mi-a zis si il cred caci e prietenul meu copac si stie multe. Corcodusul meu de la Eroilor!

Leave a Reply

