Jocul de-a leapsa

Am o prietena de care imi e drag de mor dar e cam zurli si care si-a turnat icebergul in cap pentru o cauza nobila. Aoleu maica, ma lua si sinuzita si spondiloza cand o vazui. De tartacuta trebuie avut grija, mai ales eu ca-s berbeaca si cica e calcaiul lui Ahile. Mai rau e ca zurli m-a provocat sa o comit si eu. Acuma, pe mine ai mei m-au invatat cateva lucruri de baza, cand am plecat la scoala. Tata m-a invatat sa dau la gioale baietilor care nu ma lasa in pace. Mama, mai pacifista din fire, m-a invatat ca nimeni nu are voie sa ma atinga si ca nu e bine sa raspund la provocari. Pe toate mi le-am integrat cu loialitate deplina si mi-au fost de folos. Ultima insa prea mi s-a lipit de carne si am realizat eu ca nu mi-au explicat atunci si ca provocarile astea mai trebuie si selectate, nu doar respinse, caci si viata in sine e tot o provocare. Altfel, uite acus te trezesti ca a trecut si tu doar ce te-ai ferit. Asa ca stau eu si cuget, sa accept sau nu provocarea cu criogenarea neuronilor? Pana una alta, mai am eu o buba:  nu imi place turma. Parca prea isi turnara multi galeata-n cap si imi da cu minus in vanitatea mea. Tot ce e adoptat in masa imi pute mie a kitsch. Mai degraba as raspunde campaniei NiceBooksChallenge, cu iz mai intelectualist. Tssss, cum reuseste romanul sa fie el mai cu mot! NiceBooksChallenge incurajeaza oamenii sa doneze si sa isi toarne carti in cap, la propriu si la figurat! Adrenalina nu e asigurata in aceeasi masura dar beneficiile sunt pe termen lung.

3

Abordand lucrurile in mod serios, Campania Ice Bucket Challenge are un scop bun, acela de informare asupra unei tulburari foarte grave, scleroza lateral amiotrofica, si de strangere de fonduri pentru asociatia care lupta impotriva acestei boli. De asemenea, Ice Bucket Challenge are o super strategie de marketing si nu poate trece neobservata puterea de raspandire si de a stimula oamenii sa doneze. Imi aduce aminte de povestea cu cersetorul orb care nu reusea sa stranga bani prin mesajul pe care il avea scris pe cartonul sau. Un trecator inspirat i-a scris un alt mesaj cu care a reusit sa stimuleze emotional oamenii cu care intra in contact astfel incat a strans mult mai multi bani. Mesajul era: “afara e primavara si eu nu o voi vedea niciodata”

Cerseala are si ea nevoie de marketing. Si a cere oamenilor sa doneze este tot o forma de cerseala….necesara si pozitiva, nu-i bai, dar tot aia e. iar noi suntem, inainte de toate, fiinte emotionale si nu rationale.

Ce au facut cei care au dezvoltat proiectul Ice Bucket Challenge? Mai intai au venit cu o provocare distractiva, inedita, socanta, stimulatoare de adrenalina dar accesibila. . Apoi au creat aceasta strategie de-a leapsa prin care, fiind provocat public de alte persoane sa donezi si sa iti torni gheata in cap, sansele sa refuzi si sa risti sa pari las sunt destul de scazute. La final au adaugat inca cateva ingrediente de baza: asocierea provocarii cu vedete din toate ariile, pentru toate gusturile si raspandirea virala. Cine nu isi doreste sa se distreze facand ceva inedit si sa se regaseasca cumva pe acelasi plan cu o vedeta atat de inaccesibila in alt fel? In plus, jocul de-a leapsa prinde pentru ca raspunde si nevoii de competitie dar si celei de apartenenta.  Bravo baieti, v-a iesit bine treaba asta, desi in continuare ma intreb cate dintre aceste capete congelate au inteles de ce, pentru ce si ce inseamna ceea ce fac!

P.S. Pisi draga, stii ca te iubesc si iti promit ca atunci cand nu imi va mai bate vantul prin buzunare o sa fac donatia dar galeata cu gheata sa mor de mi-o torn in cap.

P.S.P.S Te rog sa nu mai zici si altora ca nu am raspuns pozitiv provocarii ca nu vreau sa fiu privita ca outsider. Multumesc!Te iubesc!

Leave a Reply

