Doar o ştii….

10721150_851924144826110_1182558591_n

Pe Alina Manole nu te mulțumeşti să o asculți doar pe CD. Nu; ea trebuie integrată într-un context mai complex care să îți stimuleze simțurile într-un mod complet. Un context în care cei care vin să o asculte se simt uniți de un secret pe care toți şi-l asumă şi care va rămâne doar între ei, printr-un consens tacit. Cântecele Alinei sunt cu şi despre romantism şi sensibilitate, ironie, profunzime, pitici, vulnerabilități, uman şi, partea mea favorită, o frivolitate care ne caracterizează, într-o oarecare măsură, pe fiecare. O frivolitate asumată,  plăcută, acceptată şi care-şi are locul ei.

Alina nu doar are o voce de vis ci şi scrie versuri într-un mod în care te face să o iubeşti pe ea, şi nu ştiu cum naiba, să te împaci mai bine cu tine.

10715865_851923888159469_1885031474_n

–  Alina, eu am auzit de tine prima oară ascultându-i pe cei de la Țapinarii, alături de care ai cantat la o aniversare, despre săruturi indecente. Mi-ai plăcut tare mult şi am început să te caut….mai întâi pe internet unde am dat de “luna ta patrată” de care m-am îndrăgostit definitiv. La tine la concert am venit prima dată chiar de ziua mea de naştere, a doua zi după ziua ta de naştere şi am considerat-o una dintre cele mai plăcute aniversări. M-au impresionat, pe lângă talentul tău de care eram deja convinsă, atmosfera caldă pe care o creezi, gija la detalii şi modul în care interacționezi cu publicul şi reuşeşti să legi o relație nu doar între tine şi noi ci şi între noi. Sunt sigură că ai mai fost întrebată şi, deşi sunt dornică de a evita tiparele, nu mă pot abține să nu iți cer explicații pentru un fenomen de care sunt fascinată: cum se face că, deşi nu apari nici pe Zu Tv nici la Kiss FM,  biletele la tine la concert se vând în maxim 3 săptămâni şi apar presiuni asupra ta să mai dai încă un concert şi pentru cei mai lenți?

Alina Manole:  Nu ştiu. Eu îi aştept pe fiecare, cuminte, în locul meu de pe scenă. Aşa că cel mai bine e să-i întrebi pe cei care cumpără bilete. Stai! Pot să îți întorc întrebarea! De ce cumperi tu bilet la concertele mele? 🙂 Ai venit deja de câteva ori…!

– Pentru că mi-a fost suficient să te ascult o singură dată ca să mă las fermecată de cântecele tale 🙂 Şi pentru că, aşa cum ziceam mai sus, ai un dar de a-i ajuta pe cei care te ascultă, să se regăsească pe ei înşişi. Şi asta îți oferă un sentiment aparte! Ai darul de a vorbi despre aspecte din noi toți pe care ne ferim, adesea, să le recunoaştem, dar tu o faci cu atâta şarm şi eleganță încât pui lucrurile într-o lumină cu totul diferită. Când plec de la concertele tale…îmi dau voie să fiu! De ce îți saluți publicul cu “bună seara, păcătoşilor?”

Alina Manole:  Nu cred că există adult care să nu fi înşelat sau mințit vreodată. Problema e că nu putem recunoaşte asta în gura mare. Atunci uite-mă… vin eu şi povestesc pe bune. Şi fără agonie, fără dramă. Pur şi simplu. Ca despre aer. Sau despre zmee. Le dau voie celor din fața mea să fie cum sunt de fapt. Cu marile adevăruri ascunse (aproape) de toată lumea. Să nu se înțeleagă greşit…îmi plac excepțiile, le caut. Mă bucur când le găsesc, când vin la mine oameni care spun “Ne iubim complet, definitiv”. Să le raspund “Încă”? 🙂 Nu, mă bucur de momentul lor frumos şi le doresc în gând să țină. Cât despre salut…îl întelege fiecare în propria cheie. Unii consideră că păcătos=amant, alții simt că păcătos =iubire.

– Prin versurile tale creezi un mister extrem de atractiv în jurul tău. Câtă legătură au ele cu viața ta?

Alina Manole: Sunt ceea ce sunt şi nu am ajuns aşa din întâmplare. Pe scenă spun poveşti reale. Sunt şi eu în unele dintre ele dar, acolo, la concerte, nu contez eu ci fiecare în parte dintre cei care vin să mă asculte. Fiecare e în lumea lui, cu gândurile lui, cu inima sa, cu istoria lui emoțională.  Eu doar le cânt.

– Pentru că nu îmi pot ieşi complet din rolul meu de psiholog, sunt curioasă să aflu cât de terapeutic este pentru tine să scrii sau/şi să cânți?

Alina Manole:  Fără scris şi muzică nu aş putea să respir. Am încercat. Nu mi-a ieşit.

– Ştiu că una din marile tale plăceri este cititul. Mi te imaginez stând în cămaşa cea albă în care apari în poza de pe ultimul tău album, cu o pereche de şosete călduroase şi lungi, lăsate în jos a la Kim Besigner în 9 săptămâni jumate, tolănită pe o canapea, cu o carte într-o mână şi cu o cană de ciocolată caldă în cealaltă, cu  pisica ta pufoasă la picioare. Sau poate e doar o proiecție a propriilor mele plăceri pe care o fac pe tine. Zi-mi care e una din cărțile sau autorii tăi preferați!

Alina Manole:  Uau! Ce imagine romanțată! 🙂 Modificăm un pic cadrul: beau un ceai sau un pahar cu vin, unul singur, savurat pe îndelete. Fumez. Uneori mă ridic brusc de pe canapea şi fac ture prin casă. Depinde de carte. Alteori scot ochii dintre pagini şi mă uit în gol. Înspre mințile mele 🙂 Se întâmplă să stau şi în halat, şi în tricou, nu doar în cămaşa aia de care spui 🙂 Motanul e pe undeva prin apropiere tot timpul, aşa e ! Eleganța ariciului – Muriel Barbery

– Alina, pe principiul “dă mai departe”, vorbeşte-mi despre o persoană creativă, talentată, un român care nu se teme sau care nu poate să nu iasă din tipare.

Alina Manole:  Nu aş şti să aleg dintre prietenii mei. Nu pot. Lista e frumoasă şi lungă.

Despre concertele Alinei poți afla mai multe de pe site-ul ei: www.alinamanole.ro

Poti să o cunoşti mai bine citindu-i blogul http://blog.alinamanole.ro/ şi mergănd la concertele ei.

Leave a Reply

