Cuvinte cu aroma de nectarina

images

Romanul s-a nascut poet. Ma rog, scriitor, caci poezia nu mai vinde, ar zice unii. Romanul scrie pe unde apuca…la gazeta, pe blog, pe pereti,  printre randuri de carti care inca mai miros a hartie. Te trezesti zilnic ba cu o vedeta de televiziune care si-a asternut pe hartie ceea ce nu putea spune pe sticla, ba cu un ziarist care s-a apucat de poezie romantica pana la golul din stomac , ba cu o prietena care si-a deschis blog. Si printre acestia sunt atat de multi a caror vorba ti se lipeste de suflet ca guma de asfalt.  Paradoxul este ca romanul scrie dar nu traieste decat, in foarte putine si norocoase cazuri, din scris. Sa fie efectul cathartic cel pentru care continuam sa scriem, orice ar fi, sau prea plinul de trairi pe care nu mai avem cu cine sa le impartim? “There is no greater agony than bearing an untold story inside you.”  spunea Maya Angelou. Indeed, dear Maya, indeed!

Despre Nekta am aflat de la Petronela Rotar care mi-a spus ca e o tipa misto. Si desi tind sa o cred pe cuvant pe Petronela, tot am vrut sa ma asigur si am citit-o cap coada.

nekta1-25

Pe Nekta sa o tot citesti dimineata, in timp ce iti bei linistita cafeaua, infasurata inca in pilota. In fapt, inspira ceva din calitatile unei cani pline de cafea….senzualitatea data de aroma, ironie fina si amaruie, energie sa-ti ajunga macar o parte din zi. Cat despre fata…’’ ii tare faina”, are ceva din prospetimea aia  provinciala, chiar daca a dat Ardealul pe capitala, este desteapta, are un pic din ‚je m’en fiche-ismul din lumea media  si  are atata sex apeal cum rareori intalnesti.

nekta1

– Draga mea, vezi, eu te-am „pictat” aici asa cum te-am perceput eu, prin cuvintele si imaginea ta. Fiecare are insa filtrele lui. Fa-mi te rog cunostinta cu tine, in 5 cuvinte.

Nekta: Lumină, cuvinte, mare, cafea, roluri. Sunt cinci 🙂

– Stiu ca ai scris la un moment dat, pe blog, intr-o poveste legata de scrieri de-ale tale de prin anii de liceu, despre povestea pseudonimului tau. Dar as vrea sa detaliezi putin, de la ce vine Nekta?

Nekta: Generația mea, generația ’90 n-a avut net acasă dintotdeauna. Se mai ducea și la un net café, mai juca un Counter Strike, mai dădea un asl pls pe mIRC, de-astea. Și-acolo nu prea-ți dădeai numele real, băgai un nickname, o poreclă, ceva s-atragă. Am intrat prima dată cu Cireșica, da’ a doua zi mai erau vreo douăzeci de Cireșici. Am încercat dup-aia Căpșunica. Mi l-au furat și pe ăla. Piersicuța, Nectarina, am luat fructele la rând. Și-a rămas Nectarina, că mulți nici nu știau chiar sigur ce-i aia o nectarină. Că nu apăruseră la noi de mult. Intrau cu mine și mă-ntrebau dacă-mi vine nicknameul de la nectar. Și eu ziceam „nu, de la nectarină, piersică din aia fără puf”. De-acolo vine Nekta. Așa a rămas. Chestia e că nici măcar nu-s fructele mele preferate nectarinele. Îmi plac, da’ nu să mă omor după ele 🙂

nekta1-2

–  Mai stiu despre tine ca lucrezi la Radio si pare ca ti se potriveste manusa aceasta zona. Unde se situeaza scrisul in viata ta? Si de ce scrii, doamna, de ce scrii? Ai si tu manuta ta din creier care scrie singura

Nekta: Nu am știut dintotdeauna c-o să fac radio, dar am știut dintotdeauna că aș fi bună la asta. Nu vreau să pară lipsă de modestie, vreau ca oamenii să înceapă să-și cunoască talentele. Să fie conștienți de aptitudinile lor și să le șlefuiască. Prea mulți oameni muncesc fără chef în domenii prost alese. E păcat, nu? Cu scrisul la fel. N-am știut dintotdeauna c-o să-mi fac un blog, dar am știut tot timpul că mă exprim muuult mai bine-n scris decât o fac verbal. În scris nu te întrerupe nimeni. Poți să-ți duci ideea, exact așa cum ai tu chef, la bun sfârșit. Mă fac mai bine înțeleasă-n scris, de asta scriu. Uite, live, să știi că eu nici nu sunt foarte vorbăreață. Mă descurc mai bine să ascult oamenii, nu să le vorbesc. Ai zice că se bate cap în cap cu jobul meu, corect? Dar nu se bate. La radio e la fel ca pe blog, nu mă bruiază nimeni, îmi fac meseria, dau omului starea de bine și aia e!

– Pare ca te-ai adaptat cu usurinta la viata din Bucuresti. Dar ne incanti, parca, mai rar cu vorbele tale, pe blog. Este de vina timpul care aici curge cu alta viteza? Crezi ca Bucurestiul este un mediu mai putin stimulativ pentru cei care scriu?

Nekta: Da, „mor dă București”. Ți-am răspuns în dialectul lor, haha. Chiar îmi place aici, în sfârșit mi-am găsit locul. Poți să-ți încarci sau descarci bateriile în orașul ăsta. Iar de scris, scriu fix numai când simt că parcă aș avea ceva de zis. Nu îmi propun „băi, luna asta scriu 10 articole cel puțin”. Cuvintele-s prea prețioase pentru mine ca să-mi bat joc de ele, să „vorbesc vorbe”, cum ar veni.

– Crezi ca zona de blogging este bine dezvoltata la noi in tara?

Nekta: Păi, după calculele mele de fată care-a terminat filo, blogosfera românească scrie în proporție de 90% despre ce gândesc femeile, bărbați care înșală, scrisoarea unei neveste către amanta soțului, scrisoarea unei studente din străinătate către președinte, gânduri melancolice și lecții de viață. Ideea-i că am dat unfollow în masă și-am început să-i citesc, bine merci, pe restul de 10% care-ți dau un vibe bun. Genul ăla de articol după care te întrebi uluit: „băi, frate, ce-am citit?! Mai vreau!”

– Iti multumesc pentru prezenta ta aici si iti doresc sa scrii cat sa ne mearga bine. MI-ar placea  sa duci si tu, mai departe, stafeta, si sa imi vorbesti de cineva care face lucruri creative si care iti este drag.

Nekta: Si eu merci, mi-a plăcut, mai ales că a fost așa de neașteptat. Dar o s-o trag eu de urechi pe miss Petronel Frumușel. Mie-mi place Sonia Nechifor. Foarte mult. Nu ne știm personal, doar așa, de pe net. Dar e așa caldă, faină și prinsă în multe activități, încât o simți prin monitor. E un om frumos. E „one of a kind”.

Luati-va cana de cafea si lasati-va cuceriti de Nekta aici:

https://nekta.wordpress.com/

Leave a Reply

